Zdravstvena zaštita u kancelarijama i salama za sastanke – kupci i zaposleni pozdravljaju profesionalno porčišćavanje vazduha
Otkako se pojavio virus Covid-19, kompanije su postale izložene velikim dodatnim radnim opterećenjima: opsežnom dezinfekcijom površina, intenzivnim čišćenjem, povećanim merama bezbednosti.
Ali šta je sa zdravljem u kancelarijama?
Gde se kriju opasnosti i kako odgovorni na njih mogu preventivno reagovati? Da li su higijenski zahtevi dovoljni? Da li se kupci i zaposleni osećaju dobro ili ipak postoji strah i subjektivni osećaj od infekcije?
Vazduh bez virusa, zdrav vazduh
Kako izgleda kvalitet vazduha u kancelarijama?
Kvalitet vazduha u zatvorenom prostoru je zdravstveno pitanje koje dobija na značaju: prosečan radnik provodi 70% do 90% svog vremena u zatvorenom. Kancelarije svakodnevno posećuju mnogi zaposleni, ali i posetioci. Svaki od njih ostavlja bezbroj nevidljivih tragova:
Jedno kijanje oslobađa do 40.000 mikrofinih suspendovanih čestica, takozvanih aerosola. Nasuprot rasprostranjenoj zabludi, ove ultrafine čestice tonu, ne na zemlju, već ostaju u vazduhu i do 5 sati. U najgorem slučaju, hiljade potencijalno zaraznih virusa pokriva postoriju, što predstavlja zdravstveni rizik za sve koji provode vreme u kancelarijama.
Kvalitet vazduha
Nedavni dokazi ukazuju da bi vazduh u zatvorenom prostoru mogao da bude ključni problem u proceni rizika od virusne zaraze. Do sada su se sve studije o zarazi Covid-om 19 zaključile da nije otkriveno nijedno površinsko širenje virusa!
Neke opsežne i skupe mere dezinfekcije nemaju preventivno dejstvo kako se dugo pretpostavljalo? Da li moramo da razmislimo i potražimo uzrok infekcije prenosom čestica vazduha? Da li su antivirusni sistemi za prečišćavanje vazduha rešenje za minimiziranje rizika od zaraze?
Aerosoli: Nevidljivi rizik od zaraze u kancelarijama
Mišljenja i rezultati istraživanja su delimično veoma kontradiktorni. Pouzdane izjave i preporuke su važne za rukovodioce kancelarija i zaposlene, koji pružaju solidnu osnovu za dalje odluke i mere u okviru zaštite kupaca.
Čak i bez opsežnog naučnog zaključka, najnovije studije i nalazi već se sa sigurnošću mogu sumirati na sledeći način. Prenos virusa i gripa samo vazduhom, ne može se naučno isključiti, već demonstrativno umanjiti nisko-investicionim merama!
Osnovni problem: aerosoli, obogaćeni potencijalnim virusima, ostaju u vazduhu i pronose se u poslednje uglove kancelarije zbog protoka toplotnog vazduha koji je svuda.
Čak i ako se pridržavate poznatih higijenskih propisa, etiketa za kašalj i kijanje i propisanih minimalnih razdaljina, zato ne mogu kategorički da isključe rizik od infekcije.
Međutim, postoje mere koje se mogu korisiti za poboljšanje kvaliteta vazduha u radnim prostorijama uz dugoročni napor u pogledu zdravstvene zaštite. Kupci i zaposleni žele da se primene mere na nacionalnom nivou za sve kancelarije.
Profesionalno prečišćavanje vazduha za zdravo radno okruženje u kancelariji
Zagađenje sobnog vazduha aersolima povećava se sa svakom osobom u sobi. Na primer, ako u sobi ima 10 ljudi, količina oslobođenih aerosola se povećava za deset puta. Stručnjaci za higijenu i bezbednost su uznemireni zbog te činjenice. Stotine ljudi svakodnevno ulazi i izlazi u malim i srednjim poslovnim zgradama.
Stručnjaci savetuju: da bi se kvalitet vazduha trajno poboljšao u pogledu zdravstvene zaštite, neophodno je osigurati pravilnu higijenu vazduha. Nikako nije rešenje samo osigurati cirkulaciju vazduha u prostorijama ventilacionim sistemima koji mogu još više i snažnije distribuirati čestice aerosola, kaže rukovodilac studije o poboljšanju zdravstvenog stanja u zatvorenim prostorijama.
Virusima je teško ako je relativna vlažnost vazduha optimalna. Čuvanje proteina i soli iz okolnog vazduha sprečava suspendovanje čestica virusa.
Stručnjaci preporučuju korišćenje sertifikovanih filterskih sistema: LOW-DENSE filteri virusa čiste okolni vazduh na veoma efikasan, kontinuiran i održiv način od najmanjih suspendovanih čestica.
Mala ulaganja za maksimalnu zaštitu: Prvi poslodavci reaguju i pružaju sigurnost svojim zaposlenima i kupcima
Dokazi rastu: zvanični zahtevi, uključujući opremanje poslovnih prostora profesionalnim, antivirusnim sistemima za pročišćavanje vazduha, moglo bi biti samo pitanje vremena.
Žurba za CADR-sertifikovanim i profesionalnim prečišćivačima vazduha u svakodnevnom radnom životu može dugo skratiti potražnju i dovesti do rasta cena.
Oni koji već ulažu u zdravlje svojih zaposlenih i, na kraju, ali ne najmanje važno, u zdravlje svojih kupaca dobro su savetovani: prvi poslodavci već daju primer pozicioniranjem sistema zaštitnih uređaja za vazduh i jasno daju do znanja da je zdravstvena zaštita njihovih zaposlenih najvažnija. Covid-19 svakom poslodavcu pokazuje da je zdravlje zaposlenih najvažniji prioritet!
Investicioni troškovi za profesionalne module antivirusnih filtera koji zadovoljavaju CADR test standarde kreću se od 400,00€ do 1.200,00€. Mere izgradnje nisu potrebne. Troškovi održavanja su ograničeni na reovnu zamenu filtera.
To je investicija koja donosi plodove u dva aspekta: osim pozitivnog efekta na motivaciju zaposlenih, optimalna higijena vazduha može smanjiti izostajanje zaposlenih zbog bolesti- i na taj način uštedeti velike troškove.
Jer jedino je medicinski neosporno: pored virusa i klica, veliki broj drugih mikroba, alergena i geogenih čestica vazduha zagađuje ljudksi imuni sistem – posebno u zatvorenim prostorijama.